Forslag til ny skole- og tilbudsstruktur er klart

Fylkeskommunedirektør Tron Bamrud legger fram tre alternativer i sitt forslag til ny skole- og tilbudsstruktur for Innlandet.

Tron Bamrud - Klikk for stort bildeFylkeskommunedirektør Tron Bamrud Kine Kruge Foto / Innlandet fylkeskommune

I saksframlegget beskriver han hvilke skoler og skolesteder han foreslår lagt ned og hvorfor akkurat disse er valgt i de ulike alternativene.

Alternative modeller

Bamrud legger også fram alternative opplæringsmodeller han mener kan bidra til å ivareta behov for arbeidskraft og kompetanse i en situasjon der antall elever går ned.

I dette ligger det også et forslag om å opprette en nettskole.

Se de tre alternativene

Høring

Saken sendes nå over til politikerne, som skal behandle den i hovedutvalg for utdanning 25. april og i fylkesutvalget 30. april. Deretter sendes den på høring fra 1. mai med frist for innspill 31. august. Alle som ønsker kan komme med innspill.

Fylkestinget fatter endelig vedtak i oktober.